AFRISO Sp. z o.o.

#AFRISOMaToNaYouTube

Kandydat do nagrody w kategorii
Wizerunek i kampania marketingowa

AFRISO Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowej Grupy AFRISO specjalizującej się w produkcji armatury zabezpieczającej i regulacyjnej oraz przyrządów sygnalizujących i pomiarowych. 

Wizerunek i kampania marketingowa - #AFRISOMaToNaYouTube

  • Kampania #AFRISOMaToNaYouTube opierała się na promocji produktów AFRISO poprzez filmy poradnikowe wyświetlane na kanale AFRISOpl na YouTube oraz na promocji samego kanału jako źródła informacji przydatnych w codziennej pracy instalatora.
  • Celem działań było przekierowanie Instalatorów na kanał AFRISOpl na YouTube, zachęcenie do jego subskrypcji oraz zaproszenie do wzięcia udziału w filmach poradnikowych razem z AFRISO.
  • Działania podjęte w ramach kampanii obejmowały:

           - promocję na targach poprzez specjalnie wydzieloną strefę,

           - dystrybucję materiałów drukowanych,

           - informacje w prasie branżowej, na portalach branżowych oraz w prasie drukowanej,

           - wysyłkę mailingów,

           - nagranie wywiadu z Instalatorem, który wziął udział w jednym z filmów poradnikowych i przekazanie informacji, że wystąpienie w tego typu publikacji nie jest trudne, a daje wiele nowych możliwości, w tym również reklamy dla samego Instalatora i jego firmy.

  • Kampania wpisała się w misję firmy AFRISO - "Wspieramy specjalistów w sprawnym wykonywaniu dobrych instalacji c.o. i c.w.u." Poradnikowy charakter filmów idealnie spełnił swoje zadanie.
  • Unikalność kampanii polegała na tym, iż filmy poradnikowe odpowiadają na typowe pytania Instalatorów, z którymi spotykają się w swojej codziennej pracy. Tego typu porady są nowością wśród firm z branży na polskim rynku.
  • Sam kanał AFRISOpl jest jednym z lepszych kanałów na YouTube w branży.
  • Dzięki kampanii nagrane i opublikowane zostały trzy filmy poradnikowe z Instalatorami. Dzięki temu Instalatorzy mogli przekazać cenną wiedzę dla swoich kolegów z branży, a dodatkowo pokazać siebie i swoją pracę, co z pewnością jest wartościową referencją dla Inwestora, z którym podejmują współpracę.
  • Co dwa tygodnie na kanale publikowany jest nowy film poradnikowy odpowiadający na problemy Instalatorów.

Oddaj na nas swój głos, ponieważ seria poradnikowych filmów AFRISO jest nowością w branży.

  • Kanał AFRISOpl na YouTube jest jednym z lepszych kanałów w branży, o czym świadczą ciągle rosnące statystyki dotyczące subskrypcji oraz wyświetleń filmów - liczba ponad 3000 subskrybentów oraz około 65 tysięcy wyświetleń miesięcznie to znakomity wynik na tle innych firm z branży.
  • Dodatkowo sam instalator ma możliwość zareklamowania siebie, jak i swoich usług na kanale AFRISOpl poprzez nagranie wspólnego filmu poradnikowego z wykorzystaniem produktów marki AFRISO. 


PPPI: Korzenie firmy AFRISO znajdują się w Niemczech, zatem tytułem wstępu poprosimy o kilka słów wprowadzających w historię firmy? 

AFRISO: Wszystko zaczęło się w 1869 roku, gdy Adalbert Fritz założył niewielki warsztat w Turyngii, w środkowych Niemczech. Gdy syn Adalberta, Franz dołączył do biznesu, firma otrzymała nazwę Adalbert Fritz & Sohn. Skrót tego sformułowania, używany w komunikacji telegraficznej, brzmiał „AFRISO” i stopniowo uzyskał rangę oficjalnej nazwy przedsiębiorstwa.

 

PPPI: W tym roku AFRISO obchodzi piękny jubileusz  – 150 lat intensywnej i konsekwentnej pracy, pokonywania wyzwań i kryzysów, ale przede wszystkim tworzenia innowacyjnych i skutecznych  rozwiązań dla rynku instalacyjnego sprawiło, że stali się Państwo jedną z najwyżej ocenianych i polecanych marek w branży. W czym tkwi źródło sukcesu?

AFRISO: Dla załogi AFRISO przeszłość nie jest zamkniętym rozdziałem, lecz impulsem do ciągłej adaptacji i zmian na lepsze, zgodnie z wymaganiami rynku. Po 150 latach można stwierdzić, że właściciele, menedżerowie i pracownicy przedsiębiorstwa trafnie odczytują wciąż zmieniające się potrzeby klientów oraz skutecznie reagują na pojawiające się wyzwania.


PPPI: Jak wygląda Państwa współpraca z instalatorami? W jaki sposób zaspokajane są oczekiwania profesjonalistów z branży instalacyjnej na poziomie partnerstwa z AFRISO?

AFRISO: Naszą siłą i największą wartością są ludzie – zarówno nasi pracownicy, instalatorzy jak i profesjonalni partnerzy biznesowi, którym zapewniamy obsługę i wsparcie na najwyższym możliwym poziomie. Jesteśmy przekonani, że warunkiem skutecznego działania jest przystępowanie do niego z pełnym zaangażowaniem. Dokładamy wszelkich starań, by nasze produkty i informacja o nich, a także nasi zaangażowani pracownicy byli dostępni dla naszych partnerów zawsze, gdy zachodzi taka potrzeba.


PPPI: Co sprawiło, że zdecydowali się Państwo na prowadzenie własnego kanału na YouTube?

 

AFRISO: W ostatnich latach YouTube stał się wygodnym, potężnym i wciąż rozwijającym się kanałem komunikacji z klientami. Zauważyliśmy, że klienci bardzo chętnie i coraz częściej sięgają po ten kanał w momentach, kiedy chcą się czegoś dowiedzieć, szukają porady czy rozwiązania bieżącego problemu na instalacji. Idąc torem realizacji ich oczekiwań postanowiliśmy prężnie działać w kierunku rozwoju tego kanału komunikacji.

 

PPPI: Jaka jest tematyka #AFRISOMaToNaYouTube  – wokół jakich zagadnień skupiają się Państwo?

 

AFRISO: Na kanale AFRISOpl, na którym dzielimy się naszą wiedzą, prezentujemy sprawdzone i skuteczne sposoby rozwiązywania problemów, optymalizacji, ochrony oraz kontroli instalacji grzewczych jak i chłodniczych. Skupiamy się na edukacji i przydatności publikowanych treści poprzez realizację realnych potrzeb instalatorów. Poprzez kanał AFRISOpl chcemy nie tylko edukować klientów, ale też budować z nimi relacje. Platforma YOUTUBE stanowi również idealny kanał komunikacji pomiędzy firmą, a klientami. Pod filmami pojawia się wiele komentarzy z konkretnymi pytaniami, na które zawsze bardzo szybko i wyczerpująco odpowiadają pracownicy firmy AFRISO z Zespołu Wsparcia Technicznego.

Obecnie mamy 3,7 tysiąca subskrybentów i ponad 70 tyś wyświetleń miesięcznie na kanale.


PPPI: Zaproszenie do udziału instalatorów w filmach AFRISO to dość innowacyjny pomysł. Czy są jakieś szczególne wymagania, które należy spełnić, aby wystąpić w jednym z odcinków?

AFRISO: Właściwie każdy może wystąpić w naszym filmie. Wystarczy mieć chęci i instalację / kotłownię z naszymi produktami – resztą zajmujemy się my. Szkolimy, podpowiadamy, kręcimy, składamy i publikujemy J.

Poszukujemy instalatorów, którzy chcieliby na oficjalnym kanale AFRISOpl zaprezentować swoje umiejętności i wiedzę innym klientom firmy na temat montażu i zastosowań produktów na instalacji. Wystarczy wysłać swoje zgłoszenie na adres mailowy filmy@afriso.pl, a przyjedziemy do Ciebie z kamerą i potrzebnymi produktami, aby nagrać kolejny film poradnikowy z Tobą w roli głównej!


PPPI: Co instalator może zyskać dzięki udziałowi w takim filmie?

AFRISO: Jako pierwszy swoich sił spróbował instalator Przemek Herdzina z firmy F.H.U. APINEX Adam Herdzina, który jak sam przyznaje po opublikowaniu filmu jest bardziej rozpoznawany w hurtowniach, a w oczach klientów jego wartość znacznie wzrosła. Oprócz tego akcja firmy „Zostań Expertem w filmach poradnikowych” daje kolejne możliwości, takie jak darmową promocję swojego biznesu czy nowe doświadczenie.

 

PPPI: Jakie działania promocyjne zostały podjęte, aby odbiorcy dowiedzieli się o istnieniu Państwa kanału ?

 

AFRISO: Właściwie w większości naszych materiałów i kanałów komunikacji z klientami umieszczamy informacje z linkami do kanału AFRISOpl. Zarówno w materiałach drukowanych, jak i na stronie www.afriso.pl, przy produktach widoczne są oznaczenia kanału AFRISOpl. Możemy śmiało powiedzieć, że nasz kanał na YouTube jest jednym z podstawowych środków komunikacji z klientami a doświadczenie naszych ekspertów gwarantuje Wam ciekawe treści! Zapraszamy do subskrypcji! 

Dziękujemy za rozmowę.


AFRISO Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowej Grupy AFRISO, istniejącej na rynku europejskim od ponad 150 lat. Firmę AFRISO założył Adalbert Fritz w 1869 roku w Turyngii. Nazwa firmy stanowi skrót sformułowania Adalbert FRItz & SOhn.

Dziś Grupa AFRISO, wciąż należąca do rodziny Fritzów i zarządzana przez jej czwarte pokolenie, jest producentem armatury zabezpieczającej i regulacyjnej oraz przyrządów sygnalizujących i pomiarowych. 

W Polsce produkty marki AFRISO zaczęły się pojawiać zaraz po roku 1990.

Dynamiczny wzrost sprzedaży sprawił, że w 1997 roku powstała w Gliwicach firma AFRISO-Euro-Dynamika. W roku 2007 nazwa firmy została zmieniona na AFRISO Sp. z o.o. i pod tą nazwą funkcjonuje do dziś.