AFRISO Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowej Grupy AFRISO specjalizującej się w produkcji armatury zabezpieczającej i regulacyjnej oraz przyrządów sygnalizujących i pomiarowych.
Wizerunek i kampania marketingowa - #AFRISOMaToNaYouTube
- promocję na targach poprzez specjalnie wydzieloną strefę,
- dystrybucję materiałów drukowanych,
- informacje w prasie branżowej, na portalach branżowych oraz w prasie drukowanej,
- wysyłkę mailingów,
- nagranie wywiadu z Instalatorem, który wziął udział w jednym z filmów poradnikowych i przekazanie informacji, że wystąpienie w tego typu publikacji nie jest trudne, a daje wiele nowych możliwości, w tym również reklamy dla samego Instalatora i jego firmy.
Oddaj na nas swój głos, ponieważ seria poradnikowych filmów AFRISO jest nowością w branży.
PPPI: Korzenie firmy AFRISO znajdują się w Niemczech, zatem tytułem wstępu poprosimy o kilka słów wprowadzających w historię firmy?
AFRISO: Wszystko zaczęło się w 1869 roku, gdy Adalbert Fritz założył niewielki warsztat w Turyngii, w środkowych
Niemczech. Gdy syn Adalberta, Franz dołączył do biznesu, firma otrzymała nazwę Adalbert Fritz & Sohn. Skrót tego sformułowania, używany w
komunikacji telegraficznej, brzmiał „AFRISO” i stopniowo uzyskał rangę
oficjalnej nazwy przedsiębiorstwa.
PPPI: W tym roku AFRISO obchodzi piękny
jubileusz – 150 lat intensywnej i
konsekwentnej pracy, pokonywania wyzwań i kryzysów, ale przede wszystkim
tworzenia innowacyjnych i skutecznych
rozwiązań dla rynku instalacyjnego sprawiło, że stali się Państwo jedną
z najwyżej ocenianych i polecanych marek w branży. W czym tkwi źródło sukcesu?
AFRISO: Dla załogi AFRISO przeszłość nie jest zamkniętym rozdziałem, lecz impulsem do ciągłej adaptacji i zmian na lepsze, zgodnie z wymaganiami rynku. Po 150 latach można stwierdzić, że właściciele, menedżerowie i pracownicy przedsiębiorstwa trafnie odczytują wciąż zmieniające się potrzeby klientów oraz skutecznie reagują na pojawiające się wyzwania.
PPPI: Jak wygląda Państwa współpraca z
instalatorami? W jaki sposób zaspokajane są oczekiwania profesjonalistów z
branży instalacyjnej na poziomie partnerstwa z AFRISO?
AFRISO: Naszą siłą i największą wartością są ludzie – zarówno nasi pracownicy, instalatorzy jak i profesjonalni partnerzy biznesowi, którym zapewniamy obsługę i wsparcie na najwyższym możliwym poziomie. Jesteśmy przekonani, że warunkiem skutecznego działania jest przystępowanie do niego z pełnym zaangażowaniem. Dokładamy wszelkich starań, by nasze produkty i informacja o nich, a także nasi zaangażowani pracownicy byli dostępni dla naszych partnerów zawsze, gdy zachodzi taka potrzeba.
PPPI: Co sprawiło, że zdecydowali się
Państwo na prowadzenie własnego kanału na YouTube?
AFRISO: W ostatnich latach YouTube stał się wygodnym,
potężnym i wciąż rozwijającym się kanałem komunikacji z klientami. Zauważyliśmy,
że klienci bardzo chętnie i coraz częściej sięgają po ten kanał w momentach,
kiedy chcą się czegoś dowiedzieć, szukają porady czy rozwiązania bieżącego
problemu na instalacji. Idąc torem realizacji ich oczekiwań postanowiliśmy
prężnie działać w kierunku rozwoju tego kanału komunikacji.
PPPI: Jaka jest tematyka
#AFRISOMaToNaYouTube – wokół jakich
zagadnień skupiają się Państwo?
AFRISO: Na kanale AFRISOpl, na którym
dzielimy się naszą wiedzą, prezentujemy sprawdzone i skuteczne sposoby
rozwiązywania problemów, optymalizacji, ochrony oraz kontroli instalacji
grzewczych jak i chłodniczych. Skupiamy się na edukacji i przydatności
publikowanych treści poprzez realizację realnych potrzeb instalatorów. Poprzez
kanał AFRISOpl chcemy nie tylko edukować klientów, ale też budować z nimi
relacje. Platforma YOUTUBE stanowi również idealny kanał komunikacji pomiędzy
firmą, a klientami. Pod filmami pojawia się wiele komentarzy z konkretnymi
pytaniami, na które zawsze bardzo szybko i wyczerpująco odpowiadają pracownicy
firmy AFRISO z Zespołu Wsparcia Technicznego.
Obecnie mamy 3,7 tysiąca subskrybentów i ponad 70 tyś wyświetleń miesięcznie na kanale.
PPPI: Zaproszenie do udziału instalatorów w
filmach AFRISO to dość innowacyjny pomysł. Czy są jakieś szczególne wymagania,
które należy spełnić, aby wystąpić w jednym z odcinków?
AFRISO: Właściwie każdy może wystąpić w naszym filmie. Wystarczy mieć chęci i instalację / kotłownię z naszymi produktami – resztą zajmujemy się my. Szkolimy, podpowiadamy, kręcimy, składamy i publikujemy J.
Poszukujemy instalatorów, którzy chcieliby na oficjalnym kanale AFRISOpl zaprezentować swoje umiejętności i wiedzę innym klientom firmy na temat montażu i zastosowań produktów na instalacji. Wystarczy wysłać swoje zgłoszenie na adres mailowy filmy@afriso.pl, a przyjedziemy do Ciebie z kamerą i potrzebnymi produktami, aby nagrać kolejny film poradnikowy z Tobą w roli głównej!
PPPI: Co instalator może zyskać dzięki
udziałowi w takim filmie?
AFRISO: Jako pierwszy swoich sił spróbował
instalator Przemek Herdzina z firmy F.H.U. APINEX Adam Herdzina, który jak sam
przyznaje po opublikowaniu filmu jest bardziej rozpoznawany w hurtowniach, a w
oczach klientów jego wartość znacznie wzrosła. Oprócz tego akcja firmy „Zostań
Expertem w filmach poradnikowych” daje kolejne możliwości, takie jak darmową
promocję swojego biznesu czy nowe doświadczenie.
PPPI: Jakie działania promocyjne zostały
podjęte, aby odbiorcy dowiedzieli się o istnieniu Państwa kanału ?
AFRISO: Właściwie w większości naszych materiałów i kanałów komunikacji z klientami umieszczamy informacje z linkami do kanału AFRISOpl. Zarówno w materiałach drukowanych, jak i na stronie www.afriso.pl, przy produktach widoczne są oznaczenia kanału AFRISOpl. Możemy śmiało powiedzieć, że nasz kanał na YouTube jest jednym z podstawowych środków komunikacji z klientami a doświadczenie naszych ekspertów gwarantuje Wam ciekawe treści! Zapraszamy do subskrypcji!
Dziękujemy za rozmowę.
AFRISO Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowej Grupy AFRISO, istniejącej na rynku europejskim od ponad 150 lat. Firmę AFRISO założył Adalbert Fritz w 1869 roku w Turyngii. Nazwa firmy stanowi skrót sformułowania Adalbert FRItz & SOhn.
Dziś Grupa AFRISO, wciąż należąca do rodziny Fritzów i zarządzana przez jej czwarte pokolenie, jest producentem armatury zabezpieczającej i regulacyjnej oraz przyrządów sygnalizujących i pomiarowych.
W Polsce produkty marki AFRISO zaczęły się pojawiać zaraz po roku 1990.
Dynamiczny wzrost sprzedaży sprawił, że w 1997 roku powstała w Gliwicach firma AFRISO-Euro-Dynamika. W roku 2007 nazwa firmy została zmieniona na AFRISO Sp. z o.o. i pod tą nazwą funkcjonuje do dziś.