Odlewnia Zawiercie S.A.

Rebranding

Kandydat do nagrody w kategorii
Wizerunek i kampania marketingowa

Odlewnia Zawiercie S.A. posiada ponad 130-letnią tradycję i bogate doświadczenie w zakresie produkcji łączników z żeliwa ciągliwego białego marki EE. Marka jest dziś uznanym symbolem jakości i cieszy się zaufaniem zadowolonych klientów z całego świata. 

Wizerunek i kampania marketingowa - Odlewnia Zawiercie S.A.

Odlewnia Zawiercie S.A. przeprowadziła gruntowną zmianę wizerunku nie tylko firmy, ale i całej grupy. 

Obecny wizerunek to nie tylko logotyp, ale starannie zaplanowana identyfikacja wizualna, która pokazuje nową energię firmy i długoletnie doświadczenie w produkcji łączników żeliwnych.

Firma zainwestowała w nowe technologie, a przez cały rok doprowadziła do końca wiele inwestycji w dziale produkcji, celem zwiększenia wydajności, jakości i ochrony środowiska. 

Kampanie marketingowa, wizerunkowa oraz społeczna były spójne, a ich celem było pokazanie zmian, jakie nastąpiły w Odlewni Zawiercie. Pokazały, że mimo tak ściśle technicznego produktu, można być nowoczesnym, otwierać się na nowe możliwości, wchodzić na nowe, zupełnie nieznane dotąd rynki czy pokazywać się w mediach społecznościowych, dzięki czemu jest się bliżej ludzi. Wartością kampanii było również to, że firma otworzyła się dla społeczeństwa, pokazała kulisy swojej pracy i przybliżyła nieznane do tej pory, zamknięte procesy.

Przeprowadzona kampania była ściśle związana z marką. Najwyższą wartością marki jest symbol dwóch liter EE, które są niezmiennym symbolem Odlewni od 1886 roku. Są to inicjały założyciela Odlewni - Ernesta Erbego.  Mimo gruntownej zmiany wizerunkowej te dwie litery pozostały niezmienne i to jest właśnie największa wartość firmy. Pomimo ewolucji rynkowej, graficznej czy wizualnej, Odlewnia zachowała szacunek do historii i swojego produktu. Celem kampanii było również ukazanie, że produkty tworzone są z pasją i oddaniem do materiału, środowiska , a przede wszystkim społeczności, która wraz z firmą tworzy markę i produkt.

Unikalność kampanii polegała na wykreowaniu nowej identyfikacji wizualnej, gdyż dotąd nikt nie odważył się na tak odważny krok, który zdecydowanie wybiega w przyszłość. Odlewnia pokazała, że można wyglądać inaczej i że nie logo tworzy cały system identyfikacji.

Dodatkowo podjęto działania wzmacniające wizerunek, które polegały na:

  •  przeprowadzeniu kampanii reklamowej
  •  aktywności podczas międzynarodowych targów oraz imprez branżowych
  •  publikacji artykułów w prasie branżowej
  •  zaangażowaniu w kampanie społeczne
  •  prowadzeniu komunikacji w mediach społecznościowych
  •  wspieraniu inicjatyw społecznych w celu pomocy potrzebującym
  •  przeprowadzeniu ogólnopolskiego konkursu "II życie EE odlewów - stwórz swój własny przedmiot użytkowy" , który miał na celu pokazanie wykorzystania łączników produkowanych przez Odlewnię w przedmiotach codziennego użytku, takich jak: lampy, krzesła, stoły i wiele innych.

Odlewnia Zawiercie angażuje się również w działalność proekologiczną. Najlepszym tego przykładem był wspomniany konkurs, który odniósł ogromny sukces, co pozwala zaplanować kolejne jego edycje. Pokazał, że nie trzeba utylizować łączników, co jest szkodliwe dla środowiska, a można je doskonale wykorzystać w nowoczesnym designie i dać im drugie życie. 

Odlewnia przeprowadziła również modernizację linii produkcyjnych, zakup nowych urządzeń oraz nowego pieca, dzięki czemu szkodliwy wpływ na środowisko będzie dużo mniejszy.

W trosce o rozwój pracowników, firma dąży do poprawy jakości i komfortu ich pracy.

Odlewnia pokazuje, że pomimo działalności w przemyśle ciężkim, może być firmą nowoczesną, otwartą na nowe technologie, a przede wszystkim wspierać środowisko naturalne. Odlewnia żeliwa też może wyglądać i prezentować się atrakcyjnie, też może mieć spójną i zaplanowaną identyfikację wizualną, a co za tym idzie wyznaczać nowe trendy wśród konkurencji.

Odlewnia Zawiercie to firma odważna, nowoczesna, otwarta dla społeczeństwa oraz gotowa wspierać środowisko. A wszystko to  z szacunku do swojego produktu. 


Odlewnia Zawiercie S.A.  produkuje łączniki z żeliwa ciągliwego oraz odlewy maszynowe wykonywane na indywidualne zamówienia klientów z różnego rodzaju żeliw: ciągliwego, spawalnego, sferoidalnego. Produkuje ponad 600 typowymiarów łączników z przeznaczeniem do stosowania w instalacjach wodnych, centralnego ogrzewania i instalacjach gazowych o wymiarach: od 1/4 do 4 cali. Spółka produkuje także odlewy kooperacyjne z żeliwa ciągliwego białego, spawalnego, wermikularnego i sferoidalnego.

Głównymi odbiorcami Odlewni są między innymi: przemysł motoryzacyjny, energetyka, górnictwo, przemysł maszynowy, jak również kolejnictwo.