Odlewnia Zawiercie S.A. posiada ponad 130-letnią tradycję i bogate doświadczenie w zakresie produkcji łączników z żeliwa ciągliwego białego marki EE. Marka jest dziś uznanym symbolem jakości i cieszy się zaufaniem zadowolonych klientów z całego świata.
Wizerunek i kampania marketingowa - Odlewnia Zawiercie S.A.
Odlewnia Zawiercie S.A. przeprowadziła gruntowną zmianę wizerunku nie tylko firmy, ale i całej grupy.
Obecny wizerunek to nie tylko logotyp, ale starannie zaplanowana identyfikacja wizualna, która pokazuje nową energię firmy i długoletnie doświadczenie w produkcji łączników żeliwnych.
Firma zainwestowała w nowe technologie, a przez cały rok doprowadziła do końca wiele inwestycji w dziale produkcji, celem zwiększenia wydajności, jakości i ochrony środowiska.
Kampanie marketingowa, wizerunkowa oraz społeczna były spójne, a ich celem było pokazanie zmian, jakie nastąpiły w Odlewni Zawiercie. Pokazały, że mimo tak ściśle technicznego produktu, można być nowoczesnym, otwierać się na nowe możliwości, wchodzić na nowe, zupełnie nieznane dotąd rynki czy pokazywać się w mediach społecznościowych, dzięki czemu jest się bliżej ludzi. Wartością kampanii było również to, że firma otworzyła się dla społeczeństwa, pokazała kulisy swojej pracy i przybliżyła nieznane do tej pory, zamknięte procesy.
Przeprowadzona kampania była ściśle związana z marką. Najwyższą wartością marki jest symbol dwóch liter EE, które są niezmiennym symbolem Odlewni od 1886 roku. Są to inicjały założyciela Odlewni - Ernesta Erbego. Mimo gruntownej zmiany wizerunkowej te dwie litery pozostały niezmienne i to jest właśnie największa wartość firmy. Pomimo ewolucji rynkowej, graficznej czy wizualnej, Odlewnia zachowała szacunek do historii i swojego produktu. Celem kampanii było również ukazanie, że produkty tworzone są z pasją i oddaniem do materiału, środowiska , a przede wszystkim społeczności, która wraz z firmą tworzy markę i produkt.
Unikalność kampanii polegała na wykreowaniu nowej identyfikacji wizualnej, gdyż dotąd nikt nie odważył się na tak odważny krok, który zdecydowanie wybiega w przyszłość. Odlewnia pokazała, że można wyglądać inaczej i że nie logo tworzy cały system identyfikacji.
Dodatkowo podjęto działania wzmacniające wizerunek, które polegały na:
Odlewnia Zawiercie angażuje się również w działalność proekologiczną. Najlepszym tego przykładem był wspomniany konkurs, który odniósł ogromny sukces, co pozwala zaplanować kolejne jego edycje. Pokazał, że nie trzeba utylizować łączników, co jest szkodliwe dla środowiska, a można je doskonale wykorzystać w nowoczesnym designie i dać im drugie życie.
Odlewnia przeprowadziła również modernizację linii produkcyjnych, zakup nowych urządzeń oraz nowego pieca, dzięki czemu szkodliwy wpływ na środowisko będzie dużo mniejszy.
W trosce o rozwój pracowników, firma dąży do poprawy jakości i komfortu ich pracy.
Odlewnia pokazuje, że pomimo działalności w przemyśle ciężkim, może być firmą nowoczesną, otwartą na nowe technologie, a przede wszystkim wspierać środowisko naturalne. Odlewnia żeliwa też może wyglądać i prezentować się atrakcyjnie, też może mieć spójną i zaplanowaną identyfikację wizualną, a co za tym idzie wyznaczać nowe trendy wśród konkurencji.
Odlewnia Zawiercie to firma odważna, nowoczesna, otwarta dla społeczeństwa oraz gotowa wspierać środowisko. A wszystko to z szacunku do swojego produktu.
Odlewnia Zawiercie S.A. produkuje łączniki z żeliwa ciągliwego oraz odlewy maszynowe wykonywane na indywidualne zamówienia klientów z różnego rodzaju żeliw: ciągliwego, spawalnego, sferoidalnego. Produkuje ponad 600 typowymiarów łączników z przeznaczeniem do stosowania w instalacjach wodnych, centralnego ogrzewania i instalacjach gazowych o wymiarach: od 1/4 do 4 cali. Spółka produkuje także odlewy kooperacyjne z żeliwa ciągliwego białego, spawalnego, wermikularnego i sferoidalnego.
Głównymi odbiorcami Odlewni są między innymi: przemysł motoryzacyjny, energetyka, górnictwo, przemysł maszynowy, jak również kolejnictwo.