Rettig Heating Sp. z o.o. należąca do koncernu Rettig ICC Group, największego światowego producenta grzejników, pod sztandarową marką Purmo oferuje grzejniki, ogrzewanie podłogowe oraz systemy rurowe.
Wizerunek i kampania marketingowa - Rettig Heating (Purmo)
"Sztuka wyboru - Ferrari czy Ferrari?"
Tematem kampanii była promocja systemów rurowych CleverFit Radial - zaprasowywany oraz CleverFit Axial - pierścionkowy.
Celem kampanii było pokazanie instalatorom, że obydwa systemy są równie dobre i tylko od ich preferencji zależy, czy wybiorą system zaprasowywany, czy pierścionkowy - stąd tytuł kampanii "Sztuka wyboru - Ferrari czy Ferrari?".
W ramach kampanii odbyła się promocja systemów CleverFit Radial i CleverFit Axial
Działania kampanii miały ścisły związek z marką. CleverFit to marka systemów rurowych firmy Rettig Heating znanej z wypromowanej marki Purmo - lidera rynku grzejników.
Rettig Heating oferuje najwyższej jakości kompleksowe rozwiązania zapewniające wewnętrzny komfort cieplny: produkty i sterowniki do emisji i dystrybucji ciepła, chłodnego i świeżego powietrza w sposób efektywny i estetyczny, przy jednoczesnym ograniczaniu zużycia energii i nieustannej dbałości o środowisko. Kampania "Sztuka wyboru - Ferrari czy Ferrari" jest potwierdzeniem misji firmy: produkty najwyższej jakości w instalacjach gwarantują ich jakość i długotrwałe bezawaryjne działanie.
Oryginalność akcji reklamowej polegała na odejściu od dotychczasowej formuły prezentowania promowanych produktów. Spoty reklamowe pokazywały popularne produkty użytkowe lub sportowe, np. piłka nożna i piłka ręczna z logo CleverFit, kawa biała i kawa czarna z logo CleverFit oraz promowały hasło: "Systemy rurowe CleverFit - chociaż różne, łączy je jedno - gwarancja satysfakcji".
Rettig Heating wzmacniało wizerunek marki CleverFit przez:
Przeprowadzona kampania w oryginalny i nieszablonowy sposób promuje typowe produkty instalacyjne, a systemy CleverFit Radial i CleverFit Axial podbijają rynek instalatorski, stając się doskonałą alternatywą dla innych marek.
Wartością działań reklamowych jest powiązanie ich z konkursem dla instalatorów, w którym każdy uczestnik otrzymuje atrakcyjne nagrody, a zwycięzcy odwiedzą muzeum Ferrari w Bolonii oraz przejadą legendarnym autem ulicami miasta.
PPPI: Firma Rettig Heating ma silną i stabilną pozycję rynkową, dużą kampanię reklamową, najnowsze linie produkcyjne, ale również wykwalifikowaną kadrę. Jakie są cele sprzedażowe firmy na ten rok i najbliższe lata?
Rettig Heating: Rettig Heating jest zdecydowanym liderem rynku i największym producentem grzejników płytowych stalowych. Od wielu lat umacnia swoją silną pozycję także w kategorii grzejników łazienkowych, dekoracyjnych i specjalnych. Jednak najbardziej rozwijająca się grupa produktów, której sprzedaż z roku na rok rośnie w tempie ponad 30% to systemy ogrzewania płaszczyznowego oraz systemy rurowe do instalacji centralnego ogrzewania i wody użytkowej. Strategią na najbliższe lata jest wykorzystanie ogromnego potencjału drzemiącego w systemach rurowych i płaszczyznowych, podtrzymanie dwucyfrowego tempa wzrostu i zwiększenie udziałów w rynku. Jednym z głównych narzędzi, które pozwolą osiągnąć założone cele będą innowacyjne technologie i produkty rewolucjonizujące sposób ogrzewania i chłodzenia budynków oraz zapewnienia najbardziej komfortowego mikroklimatu.
PPPI: Czym Państwo wyróżniacie się na tle konkurencji? Czy jesteście konkurencyjni tylko cenowo?
Rettig Heating: To bardzo obszerne pytanie i odpowiedź na nie nie może być krótka. Nasza firma ma wieloletnią już tradycję w produkcji grzejników, ale także systemów ogrzewania płaszczyznowego i systemów rurowych marki Purmo. Niewątpliwe naszą największą zaletą jest jakość naszych produktów potwierdzona wieloma certyfikatami z ISO 9001 na czele. Związane to jest z nieustannymi próbami i badaniami zarówno samych produktów jak i procesów produkcji. Dzięki wypracowanemu od wielu lat ogromnemu doświadczeniu w procesach produkcji oraz identyfikowaniu potrzeb rynku doskonale wiemy jak stworzyć produkty, za które możemy ręczyć naszą gwarancją. Jednak jakość to nie jedyna cecha która wyróżnia markę Purmo. Należy tu jeszcze wymienić doskonały serwis i zaplecze techniczne udzielające wsparcia klientom, logistykę i działy sprzedaży. Za tym kryją się ludzie – nasi bardzo doświadczeni pracownicy, których wiedza i kwalifikacje pozwalają dostarczać na rynek niemal doskonałe produkty. Kolejny niebagatelny element to powszechna dostępność naszych produktów na terenie całego kraju. Dzięki współpracy z naszymi starannie wybranymi bezpośrednimi partnerami handlowymi, produkty Purmo dostępne są niemal w każdym mieście w Polsce. Ceny naszych produktów nie są postrzegane na rynku jako najniższe. Dobry produkt nie może być tani, lecz broni się jakością, dostępnością , doskonałym serwisem posprzedażnym, a co za tym idzie zadowoleniem klienta.
PPPI: Jak wygląda Państwa współpraca z instalatorami? Na co mogą liczyć profesjonaliści z Państwa strony?
Rettig Heating: Nieustannie staramy się być w awangardzie. Instalatorzy, którzy decydują się na wybór naszych produktów otrzymują od nas szerokie wsparcie techniczne i szereg innych udogodnień.
Przede wszystkim muszę tu wymienić prace naszych działów technicznych. Doświadczeni inżynierowie bezpośrednio współpracują z pracownikami naszych dystrybutorów pomagając rozwiązywać problemy klientów, są także pod telefonem w przypadku naglących pytań ze strony instalatorów, a nawet inwestorów.
Profesjonalistom oferujemy dostęp zarówno do wielu działań marketingowych i promocyjnych jak i szkoleniowych, aktualizujących wiedzę o naszych produktach oraz ich zastosowaniu. Chętnych zapraszamy do naszego Klubu Polecanego Instalatora. Aktywnych rekomendujemy na naszej stronie internetowej. Ponadto każdy Instalator współpracujący z marką Purmo może w dość wygodny i szybki sposób wypracować sobie punkty do zamiany na markowe narzędzia niezbędne w jego pracy.
Oprócz szkoleń organizowanych z naszymi partnerami handlowymi, zapraszamy też cyklicznie wybranych instalatorów na nasze imprezy integracyjno-szkoleniowe. Każdego roku staramy się też zaskoczyć naszych klientów czymś naprawdę nietypowym.
PPPI: W plebiscycie PPPI zgłosiliście Państwo swoją kampanię marketingową „Sztuka wyboru” . Co było jej tematem i jakie cele postawili przed sobą twórcy kampanii?
Rettig Heating: Kampanię rozpoczęliśmy wraz z wprowadzeniem naszego drugiego systemu z rodziny Cleverfit – sytemu rurowego Axial . Za cel postawiliśmy sobie przede wszystkim poinformowanie rynku o tym, że marka Purmo oferuje dwa „bliźniacze”, ale różniące się nieco systemy rurowe Cleverfit Radial i Cleverfit Axial. Położyliśmy nacisk na ich charakterystyczne cechy i różnice, przy okazji pokazując praktyczne przykłady zastosowania.
Kolejnym celem było osiągnięcie wzrostów sprzedaży systemów rurowych marki Purmo, który w 2018 roku zrealizowaliśmy z dużą nadwyżką. Bardzo nam w tym pomógł konkurs „Sztuka Wyboru – Ferrari czy Ferrari” odnoszący się do wyboru pomiędzy dwoma naszymi markowymi systemami rurowymi Cleverfit Axial i Radial.
PPPI: Zestawienie największej światowej marki motoryzacyjnej, synonimu luksusu, ale również urzeczywistnienie wizji jej twórcy z Państwa produktami to śmiałe posunięcie. Czym Państwo uzasadniacie to skojarzenie?
Rettig Heating: Wybór nie był przypadkowy, ponieważ złączki do systemów Cleverfit Radial i Axial pochodzą z zakładów produkcyjnych koncernu Rettig zlokalizowanych we Włoszech, zatem mogą się poszczycić tym samym rodowodem co znany na całym świecie producent super samochodów. Poza tym kwintesencją systemów Cleverfit jest długowieczność instalacji, bezpieczeństwo użytkowników i instalatorów, profesjonalny montaż bez ryzyka błędu oraz prestiż marki Purmo, która w branży grzewczej wyznacza najwyższe standardy produktów. Tak zrodziła się analogia do samochodów spod znaku czarnego wierzgającego konia, które stanowią benchmark dla innych producentów ze świata motoryzacji.
PPPI: Jakie działania komunikacyjne prowadzono w ramach kampanii?
Rettig Heating: Przekaz oparliśmy przede wszystkim na komunikacji dla profesjonalistów. Działania promocyjne prowadziliśmy wielokanałowo zaczynając od naszej strony internetowej, na której kampania naturalnie odegrała pierwszoplanową rolę. To działanie ATL wsparliśmy reklamą na portalach branżowych oraz stronach www naszych dystrybutorów. Włączyliśmy działania BTL : ulotki i plakaty, krótkie filmiki, działania PR, działania terenowe regionalnych szefów sprzedaży, ekspozycje u naszych zaangażowanych partnerów, szkolenia, dystrybucję materiałów reklamowych i gadżetów.
Konkursy dla instalatorów i projektantów oraz inne formy promocji sprawiły, że kampania bardzo szybko przyniosła efekt i nasi klienci byli poinformowani o fakcie oferowania przez Purmo dwóch systemów rurowych.
PPPI: Wiemy, że kampania powiązana była z konkursem dla instalatorów. Z jak dużym zainteresowaniem spotkała się ta inicjatywa?
Rettig Heating: W tym roku dopiero podliczamy wyniki, jednak już jesteśmy w stanie powiedzieć, że jak zwykle nasz konkurs „Sztuka Wyboru- Ferrari czy Ferrari” spotkały się z dużym odzewem instalatorów, podobnie jak w ubiegłym roku, kiedy to nagrody zdobyło ponad 500 osób. To naprawdę świetny wynik.
PPPI: Czy firma, po tak ciekawej i nieszablonowej kreacji, planuje czymś jeszcze zaskoczyć klientów?
Rettig Heating: Tak. W tym roku planujemy również szereg działań promocyjnych skierowanych do instalatorów. Między innymi kilka krótkoterminowych konkursów i jeden większy, ale oczywiście dla tych preferujących markę Purmo przygotowujemy coś ekstra. Na tym etapie nie mogę zdradzić szczegółowych informacji. Ponadto już niedługo rozpoczniemy na naszej stronie internetowej (i nie tylko) cykliczną serię prezentacji pokazujących naszych instalatorów z innej, czasem w ogóle nie znanej, ale bardzo pasjonującej strony.
PPPI: Udział w plebiscycie to doskonała okazja, by zaprezentować firmę, jej działalność, produkty szerokiemu gronu odbiorców, ale też zadanie, aby przekonać głosujących do oddania właśnie swego głosu na Państwa markę. Dlaczego warto oddać swój głos na Purmo?
Rettig Heating: Purmo to marka obecna na rynku polskim od 27 lat ( w 2017 obchodziliśmy 25 lecie). Od zawsze naszym priorytetem była dbałość o wysoki poziom obsługi naszych klientów i oferowanie im nie tylko markowych i uznanych produktów, lecz również stworzenie atmosfery wzajemnego poszanowania i wsparcia na każdym etapie kontaktu z marką Purmo, począwszy od procesu decyzyjnego a skończywszy na serwisie posprzedażnym.
Purmo to sztuka - "Sztuka wyboru", tak jak motto naszej kampanii.
Dziękujemy za rozmowę.
Koncern Rettig ICC Group od
momentu powstania w latach 70. XVIII wieku pozostaje prywatną firmą rodzinną w
całości należącą do rodziny Rettigów. Koncern rozwija się w branży
grzejnikowej, w przemyśle aluminiowym i okrętowym, a na rynku grzejników
Rettig jest światowym liderem. Do najbardziej znanych marek należy Purmo –
grzejniki Purmo są obecne w prawie wszystkich krajach europejskich. Sukcesy
odnoszą również w Japonii oraz Chinach.
Rettig oferuje m.in.
grzejniki płytowe, łazienkowe, elektryczne, dekoracyjne, konwektory, grzejniki
wentylacyjne, grzejniki dla służby zdrowia i wodne ogrzewanie podłogowe.
W Polsce firma istnieje od
1992 roku i pozostaje niekwestionowanym liderem sprzedaży grzejników. Dzięki
znakomitej jakości grzejniki Purmo szybko zyskały uznanie zarówno wśród
inwestorów indywidualnych, jak i instalatorów. Klienci docenili ich
funkcjonalność i estetykę, wybierając je zamiast przestarzałych grzejników
żeliwnych.
O sile firmy stanowi nie tylko nowoczesna technologia czy najnowsze linie produkcyjne, lecz przede wszystkim wykwalifikowana kadra, która wspólnie pracuje na sukces.