Rettig Heating (Purmo)

Sztuka wyboru - Ferrari czy Ferrari?

Kandydat do nagrody w kategorii
Wizerunek i kampania marketingowa

Rettig Heating Sp. z o.o. należąca do koncernu Rettig ICC Group, największego światowego producenta grzejników, pod sztandarową marką Purmo oferuje grzejniki, ogrzewanie podłogowe oraz systemy rurowe. 

Wizerunek i kampania marketingowa - Rettig Heating (Purmo)

"Sztuka wyboru - Ferrari czy Ferrari?"  

Tematem kampanii była promocja systemów rurowych CleverFit Radial - zaprasowywany oraz CleverFit Axial - pierścionkowy. 

Celem kampanii było pokazanie instalatorom, że obydwa systemy są równie dobre i tylko od ich preferencji zależy, czy wybiorą system zaprasowywany, czy pierścionkowy - stąd tytuł kampanii "Sztuka wyboru - Ferrari czy Ferrari?".

W ramach kampanii odbyła się promocja systemów CleverFit Radial i CleverFit Axial

  • na portalach internetowych dedykowanych instalatorom,
  •  w mediach społecznościowych
  •  oraz konkurs na zakupy systemów o największej wartości, który trwał od 1 czerwca do 31 grudnia 2018, a jego rozstrzygnięcie nastąpi w lutym 2019 roku. Nagrodą główną dla trzech instalatorów z największą ilością punktów jest wycieczka do muzeum Ferrari w Bolonii oraz przejazd ulicami miasta legendarnym autem. Dla pozostałych uczestników przewidziano różnorodne nagrody adekwatne do zdobytych punktów. 

Działania kampanii miały ścisły związek z marką. CleverFit to marka systemów rurowych firmy Rettig Heating znanej z wypromowanej marki Purmo - lidera rynku grzejników.

Rettig Heating oferuje najwyższej jakości kompleksowe rozwiązania zapewniające wewnętrzny komfort cieplny: produkty i sterowniki do emisji i dystrybucji ciepła, chłodnego i świeżego powietrza w sposób efektywny i estetyczny, przy jednoczesnym ograniczaniu zużycia energii i nieustannej dbałości o środowisko. Kampania "Sztuka wyboru - Ferrari czy Ferrari" jest potwierdzeniem misji firmy: produkty najwyższej jakości w instalacjach gwarantują ich jakość i długotrwałe bezawaryjne działanie.

Oryginalność akcji reklamowej polegała na odejściu od dotychczasowej formuły prezentowania promowanych produktów. Spoty reklamowe pokazywały popularne produkty użytkowe lub sportowe, np. piłka nożna i piłka ręczna z logo CleverFit, kawa biała i kawa czarna z logo CleverFit oraz promowały hasło: "Systemy rurowe CleverFit - chociaż różne, łączy je jedno - gwarancja satysfakcji".

Rettig Heating wzmacniało wizerunek marki CleverFit przez:

  •  komunikację na Facebooku
  •  reklamę w prasie branżowej i internecie
  •  nieszablonowe broszury
  •  próbki produktów
  •  kalendarze z nietypową grafiką 
  •  gadżety z logo CleverFit



Przeprowadzona kampania w oryginalny i nieszablonowy sposób promuje typowe produkty instalacyjne, a systemy CleverFit Radial i CleverFit Axial podbijają rynek instalatorski, stając się doskonałą alternatywą dla innych marek.

Wartością działań reklamowych jest powiązanie ich z konkursem dla instalatorów, w którym każdy uczestnik otrzymuje atrakcyjne nagrody, a zwycięzcy odwiedzą muzeum Ferrari w Bolonii oraz przejadą legendarnym autem ulicami miasta. 


Koncern Rettig ICC Group od momentu powstania w latach 70. XVIII wieku pozostaje prywatną firmą rodzinną w całości należącą do rodziny Rettigów. Koncern rozwija się w branży grzejnikowej, w przemyśle aluminiowym i okrętowym, a na rynku grzejników Rettig jest światowym liderem. Do najbardziej znanych marek należy Purmo – grzejniki Purmo są obecne w prawie wszystkich krajach europejskich. Sukcesy odnoszą również w Japonii oraz Chinach.

Rettig oferuje m.in. grzejniki płytowe, łazienkowe, elektryczne, dekoracyjne, konwektory, grzejniki wentylacyjne, grzejniki dla służby zdrowia i wodne ogrzewanie podłogowe.

W Polsce firma istnieje od 1992 roku i pozostaje niekwestionowanym liderem sprzedaży grzejników. Dzięki znakomitej jakości grzejniki Purmo szybko zyskały uznanie zarówno wśród inwestorów indywidualnych, jak i instalatorów. Klienci docenili ich funkcjonalność i estetykę, wybierając je zamiast przestarzałych grzejników żeliwnych.

O sile firmy stanowi nie tylko nowoczesna technologia czy najnowsze linie produkcyjne, lecz przede wszystkim wykwalifikowana kadra, która wspólnie pracuje na sukces.